HARPER

Harper de Duitse herder heeft in Frankrijk jaren lang opgesloten gezeten in een stenen hok op een parkeerplaast van een bakker.

Het hok was niet geïsoleerd tegen de warmte,dus daar kon het op een warme dag goed heet worden.

maar het dak was ook lek dus als het regende lag hij op een natte koude vloer tussen zijn eigen uitwerpselen.

Harper had geluk als hij 1 uur op een dag eruit mocht om zijn benen te strekken.Helaas werd hij in elkaar geschopt als hij niet snel genoeg bij zijn oude baas terug kwam, om vervolgens weer in zijn hok gestopt te kunnen worden.

Op het moment dat wij Harper in beslag namen, was hij zeer mager, slechte vacht en zat hij helemaal onder de wonden.Knuffelen begreep hij niet, dan ging hij rondjes lopen.

Het eerste wat wij gedaan hebben toen we hem mee namen, was zwemmen met hem in de rivier.

Nu gaat het super met hem, hij luistert fantastisch, knuffelen en aandacht krijgen is een grote hobby, maar ziet hij water dan is hij door het dolle heen.

Maar ondanks dat hij is opgeknapt en zich op zijn gemak voelt in deze roedel ,blijft hij vreselijk last houden van verlatingsangst.

Stig, Old english bulldog, prachtige hond maar wel met medische gebreken.

Soef, De franse bulldog.ondanks dat ze last heeft van evenwichtsstoornis blijft het de clown van de roedel.

Deze honden blijven ook dag en nacht op het terrein van de stichting en wonen 24/7 samen met het beheerderskoppel in een huiselijke omgeving.