Deze website is onder constructie

Stichting L.O.B.B.E.S staat voor:

Leren -

Ontspanning -

Bewustwording -

Beleving -

Educatie -

Saamhorigheid.

Stichting L.O.B.B.E.S Cromvoirt

Heeft 2 doelstellingen

Het bieden van een Dagbestedingsplek

• Stichting L.O.B.B.E.S. bied Kwetsbare burgers een dagbestedingsplek om daarmee te helpen bij actiever participeren in de samenleving, en het ontwikkelen van competenties om eventuele doorstroom te bevorderen. Voor degenen waar L.O.B.B.E.S. het hoogst haalbare is kunnen zij een duurzame zinvolle daginvulling opbouwen die zorgt voor structuur, stabiliteit en sociale aansluiting in hun dagelijks leven.

Opvang dieren

Stichting L.O.B.B.E.S. vangt afgedankte boerderijdieren op en zal ze een hart en een huis geven voor de rest van hun leven.

Aangezien Stichting L.O.B.B.E.S. geen nieuwe baasjes voor de dieren zoekt, zijn er maar geringe plaatsen voor de dieren.

Stichting L.O.B.B.E.S. help ,als er hier geen plaats is, wel met het zoeken naar een nieuwe baasje, daar waar mogelijk is, voor de dieren.

Bij Stichting L.O.B.B.E.S. willen we in het eerste geval twee zaken met elkaar verbinden:

• Kwetsbare burgers een dagbestedingsplek bieden en daarmee te helpen bij actiever participeren in de samenleving, en het ontwikkelen van competenties om eventuele doorstroom te bevorderen. Voor degenen waar L.O.B.B.E.S. het hoogst haalbare is kunnen zij een duurzame zinvolle daginvulling opbouwen die zorgt voor structuur, stabiliteit en sociale aansluiting in hun dagelijks leven.
  • De sociale activiteiten die L.O.B.B.E.S. wil gaan bieden zullen worden vormgegeven d.m.v. het opzetten van een indoor dierenverblijf voor verwaarloosde, getraumatiseerde en (oudere) afstandsdieren, m.a.w. 'afgedankte' dieren. Stichting L.O.B.B.E.S. zal deze dieren, die voornamelijk zullen bestaan uit kleine boerderijdieren, een hart en een huis geven voor de rest van hun leven. Alle dierverblijven zullen met zorg worden nagebootst naar hun natuurlijke/oorspronkelijke leefomgeving.

We horen steeds meer in de media over burgers die in een sociaal isolement dreigen terecht te komen, zowel mensen die voorheen in instellingen woonden maar tegenwoordig zelfstandig dienen te bewegen in de participatiesamenleving. Helaas is dit niet iets wat voor iedereen zomaar haalbaar is en daardoor ziet men steeds meer eenzaamheid ontstaan. Of het nou gaat om ouderen die langer zelfstandig moeten blijven wonen, of mensen met een sociale kwetsbaarheid die het niet goed lukt om aansluiting te vinden en daardoor te maken krijgt met uitsluiting. L.O.B.B.E.S. wil deze doelgroep bedienen door dagbesteding te bieden, in een veilige omgeving waar ruimte is voor autonomie, ontwikkeling, ontmoeting, kortom: voor insluiting.

Zoals beschreven bij de doelstelling, heeft Stichting L.O.B.B.E.S. als doel om sociale uitsluiting van kwetsbare burgers te voorkomen d.m.v. het opzetten van een dierenopvang (voor kwetsbare dieren) waar verschillende dagbestedingplekken zullen worden gecreëerd. Samen met de deelnemers wil Stichting L.O.B.B.E.S. een prettige dagbestedingsplek opbouwen waar een ontmoetingssfeer zal ontstaan tussen sociaal kwetsbaren, eenzame ouderen en omwonenden. Door het nabouwen van een natuurrijke omgeving met dieren, rekent Stichting L.O.B.B.E.S. erop een plek te ontwikkelen waar iedereen zich welkom zal voelen.

In de hal en de broeikas zal er een indoor kinderboerderij , met daarbij huisjes en een lunchroom gebouwd worden, alles zal worden aangekleed met rotsen,planten, struiken en bomen

De huisjes zullen dienst gaan doen als winkeltjes waarin lokale ondernemers/kunstenaars, ateliers voor Outsiderart of bewoners uit de omgeving hun (tweedehands) artikelen kunnen presenteren en laten verkopen door de kwetsbare mensen.

De lunchroom met terras in de broeikas zal  in een bijpassende natuurlijke sfeer gerealiseerd worden, om mensen de gelegenheid te geven gezellig een kop koffie te drinken of een klein hapje te eten zodat ze een complete L.O.B.B.E.S dag Beleven

Alle opbrengsten die voortkomend uit de lunchroom en de huur van de winkeltjes  zullen terugvloeien naar de stichting voor het onderhoud, voer en verzorging voor de dieren.